تبلیغات
داروهای گیاهی گلستان سبز - رازغلبه براسترس منفی
داروهای گیاهی گلستان سبز
یکشنبه 29 خرداد 1390

رازغلبه براسترس منفی

یکشنبه 29 خرداد 1390

نوع مطلب :
نویسنده :گلستان سبز

استرس پدیده‌ای طبیعی می‌باشد و لازمه پاره‌ای از امور زندگی ماست. البته استرس منفی می‌تواند، عاملی بازدارنده در فعالیتهای متفاوت ما باشد.

استرس شامل واكنشهای عاطفی و فیزیكی حاصله در دگرگونیهای زندگی ماست و به بیانی دیگر، استرس واكنش ارگانیزم به رخدادهای خارجی می‌بادش. عوامل استرس‌زا (استرسور) نسبت به محیط و حساسیت انسانها متمایز می‌گردند. استرس از دیدگاه فیزیولوژیك بدین شكل تشریح می‌شود كه وقتی استرسور به شخصی تاثیر گذارد، بخش هیپوتالاموس مغز جهت پاسخگویی به آن سیگنال‌هایی به غدد فوق كلیوی ارسال می‌كند و غدد فوق، هورمونهایی (كورتیزول، آدرنالین) جهت واكنش دفاعی بدن تولید می‌كنند. بدین ترتیب استرس پدیده‌ای طبیعی می‌باشد و لازمه پاره‌ای از امور زندگی ماست. البته استرس منفی می‌تواند، عاملی بازدارنده در فعالیتهای متفاوت ما باشد. بدین خاطر استرس را باید كنترل كرد.

 

تعدادی از اصول كنترل و كاهش استرس:

· خود را دوست داشته باشید و بخود احترام بگذارید لبخند بزنید و از هر لحظه زندگی لذت ببرید.

· حامل ناراحتی روحی خود نباشید و آن را دور اندازید.

· از محیطی كه دچار استرس می‌شود (یا شده‌اید) فاصله بگیرید.

· با خدا راز و نیاز كنید.

· انتظار شكست را در زندگی داشته باشید.

· به میزان لازمه بخوابید.

· به دوستانتان بگویید كه روز جالب و فرح بخشی را داشته‌اید.

· نرمش‌های شل و سفت كننده عضلانی را انجام دهید.

· مواردی را كه باعث استرس شما می‌شوند، شناسایی نمایید تا بتوانید با آنها مقابله نمایید، اما به عمق این مسائل فرو نروید.

· هنگامی كه استرس بر شما چیره می‌گردد، اسم چند شخص یا چیزی كه به شما آرامش می‌دهد را تكرار كنید.

· وقتی دچار استرس شدید، از خود بپرسید كه آن موضوع ارزش افسردگی شما را داشته است؟ - غالبا جواب «نه» می‌باشد.

· گرفتاریهای جزئی زندگیتان را بزرگ جلوه ندهید و آنرا بهانه‌ای برای عدم ترقی خود نكنید.

· هنگام بروز استرس نزد دوستانتان بروید، به هم فكاهی بگویید و بخندید.

· با افرادی كه دیدگاه منفی دارند، كمتر برخورد كنید و یا نكنید.

· روزانه دوش بگیرید و به چهره خود برسید.

· یك یا چند سرگرمی هنری داشته باشید.

· از «نه» گفتن خجالت نكشید. اگر در مواردی «بله» گفتن را دوست ندارید، بگویید: «نه».

· مشكلات كاریتان را به خانه نیاورید.

· زیاد فكرتان را درباره آینده مغشوش نكنید.

· به مسابقات ورزشی، برنامه‌های هنری و موسیقی بروید.

· اعتماد به نفس داشته باشید و بخود اعتماد كنید.

· زندگیتان نظم داشته باشد، برنامه كاری روز بعد را مهیا كنید و موارد فراموش شدنی را یادداشت نمایید.

· كارهایتان را با علاقه و اشتیاق انجام دهید.

· لازم است گاهی با خود خلوت كنید. گاهی بر اتاقتان سكوت حاكم باشد تا آشفتگی از شما فاصله گیرد.

· حرف بیهوده نزنید، موجب رنجش دیگران نگردید و غیبت نكنید.

· با مدیتیشن فشارهای عصبی را از بدنتان خارج نمایید.

· به عقاید مردم احترام بگذارید، به محرومان و بیماران كمك كنید.

· به سلامت جسمی خود برسید، به میزان متعادل غذا بخورید و وزنتان را در حالت عادی نگه دارید.

· قبل از خرید وسیله خانگی، مطمئن گردید كه آن وسیله موجب استرس شما نمی‌شود.

· بیاموزید كه از محیط خانواده لذت ببرید و این محیط را بهداشتی نگه دارید.

· هنگام بروز استرس، چیزی را در پنجه دست گذاشته و آنرا فشار دهید.

· در طول روز با امور متنوعی مشغول گردید.

· در پی افكار خیالی نباشید و افكار مفید را پیگیری كنید.

· یك فرد نمونه باشید و خطای دیگران را ببخشید.

· صبح‌ها زودتر برخیزید تا كاملا به امور صبحگاهی‌تان برسید.

· از انزوا دوری كنید.

· در مورد منشا استرستان با خانواده و دوستانتان مشورت كنید. نفس عمیق بكشید و حداقل هفته‌ای چهار بار ورزش كنید.

· قناعت را بیاموزید و از حسادت فاصله بگیرید.

· روزانه به گردش بروید.

· اگر هوا بارانی باشد به تماشای محیط بپردازید. در شبهای مهتابی قدم بزنید و ستارگان را تماشا كنید.




 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر